top of page

Το δικό μου FCPX Library Template

Updated: Mar 14, 2021

Ο τίτλος τα λέει όλα.!


Πρόκειται για ένα free FCPX Library Template -στα ελληνικά υπόδειγμα- που συνεχώς το αναβαθμίζω. Το χρησιμοποιώ όλο και περισσότερο στο μοντάζ μου, είναι η αρχή για κάθε έργο που αναλαμβάνω και η βάση για τις τροποποιήσεις που θα χρειαστεί να κάνω, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά του εκάστοτε έργου.


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

Μη διστάσετε να το κατεβάσετε από εδώ gPavloudis-Template Lib_20200430. Χρησιμοποιήστε αυτό το δωρεάν υπόδειγμα όσο περισσότερο θέλετε!


Θα ήθελα όμως να γνωρίζω τι χρησιμοποιείτε για τα δικά σας έργα, πάντα με ενδιέφερε να βλέπω πώς οργανώνουν τις δουλειές τους άλλοι μοντέρ. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω αλληλογραφίας.


Δεν υπόσχομαι ότι θα βολέψει τους πάντες, άλλωστε είναι δύσκολο μόνο μέσα από ελάχιστες γραμμές κειμένου και ένα υπόδειγμα, να ανταλλάξουμε χρόνια εμπειρίας και τρόπου εργασίας. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι αυτό το υπόδειγμα θα σας ιντριγκάρει, θα οδηγήσει το μυαλό σε νέα ερεθίσματα τα οποία θα δώσουν ιδέες που θα βελτιώσουν τον τρόπο εργασίας σας.


ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΑΚΟΜΑ

Περιλαμβάνει ήδη μερικές κοινά αποδεχτές λέξεις-κλειδιά, έξυπνες συλλογές οπτικοακουστικού υλικού, καθώς και μια timeline ως υπόδειγμα εργασίας των ρόλων.


🎬 Roles Template Project_v3a1

Με το υπόδειγμα της timeline "Roles Template Project_v3a1 " θα έχετε την δυνατότητα να κουβαλάτε την ίδια δομή σε κάθε νέο μοντάζ σας.



Αυτό, μέρα με την μέρα σας κάνει πιο γρήγορους γιατί δεν ασχολείστε με την εκ νέου δημιουργία τους, τέλος εκπαιδεύεται το μάτι και το χέρι σας στο που βρίσκετε το κάθε τι. Με την δημιουργία ενός διπλότυπου θα έχετε μια νέα timeline ώστε πάνω σε αυτή να ξεκινήσετε κάθε νέα εργασία σας.


Δώστε της νέο όνομα και διατηρήστε τα αμελητέα σε όγκο στοιχεία που θα βρείτε τοποθετημένα σε αυτήν, μέχρι να κατεβάσετε έναν εύλογο όγκο υλικού που θα του έχετε δώσει Roles από πριν ή με το που το κατεβάσετε στην timeline σας.





TAGS 🏷

Ο φάκελος TAGS είναι μια προσπάθεια να έχω διάφορες αναζητήσεις, μόνο ένα κλικ μακριά μου.



💔 Unsed Favorites: Δεν είναι εκπληκτικό να μπορείς μόνο με ένα κλικ, να βλέπεις όλα τα πλάνα που έχεις σημειώσει ως αγαπημένα. Τα οποία παράλληλα ΔΕΝ έχουν χρησιμοποιηθεί στο εκάστοτε ανοιχτό timeline σου, Μαγεία.!


🐌 Slo-Mo: Δίχως κόπο και μόνο με τα metadata που διαβάζει το Final Cut Pro X, έχουμε όλα τα sloοοοοw mοοοotion υλικά μας.


Ένα νέο έργο που μόλις αναλάβαμε, έχει πιο εξειδικευμένη κάμερα στο workflow του;

Σε δευτερόλεπτα προσθέτουμε ένα ακόμα κριτήριο αναζητήσεις στο smart collection και η μαγεία συνεχίζετε...


🌊 Atmos: Δεν έχετε βαρεθεί να ψάχνετε σε πιο πεδίο των metadata έχει σημείωση ο ηχολήπτης την πληροφορία ότι τραβάει ήχο χώρου. Μια ακόμα έξυπνη συλλογή οπτικοακουστικού υλικού είναι στις υπηρεσίες σας.






👊 Close Up Shots: Κρίμα δεν είναι να τρώτε χρόνο στην εξονυχιστική αρχειοθέτηση των πλάνων; Αν έχετε αφήσει οποιαδήποτε στιγμή το μηχάνημα σας να σάρωση το υλικό και να βρει πρόσωπα και κάδρα μέσα από την υπηρεσία Modify>Analyze and Fix, αυτή η έξυπνη συλλογή θα σας εμφανίσει μόνο τα κοντινά πλάνα.

Click & Import ⬇️

Έχω δημιουργήσει έναν φάκελο με όνομα, που κατευθείαν σε οδηγεί σε αυτό που πρέπει να κάνεις.!

Στην διάρκεια ζωής ενός έργου δεχόμαστε τεράστιο όγκο οπτικοακουστικού υλικού από το γύρισμα. Όμως σε καθημερινή βάση έρχονται καινούργια υλικά, όπως αρχεία εικόνας, συγκεκριμένα aerial πλάνα, γραφικά σε πρόχειρη μορφή και πολλά ακόμα που εξαρτώνται από το είδος του έργου.


Αφήνοντας απ έξω -για την ώρα- το πρώτο μεγάλο κύμα εισαγωγής του υλικού από τις ημέρες γυρίσματος και τον τρόπο οργάνωσης του. Θέλω να σταθώ σε μια δεύτερη κατηγορία εισαγωγής υλικού, που γίνετε πάρα πολλές φορές μέσα στην ημέρα και είναι ο καθημερινός κίνδυνος, στο να γίνει το έργο μας ακατάστατο, με κάθε υλικό του έργου πραγματικά δυσκολο-εύρετο.


Μια από τις μαγικές λειτουργιές του Final Cut Pro είναι και η παρακάτω. Επιλέγοντας την αντίστοιχη λέξη-κλειδί από τα κλειδιά του φακέλου και στην συνέχεια πατώντας File>Import>Media έχουμε διπλό αποτέλεσμα. Ότι υλικό εισάγουμε την συγκεκριμένη στιγμή θα πάρει το αντίστοιχο TAG που επιλέξαμε, φυσικά θα διατηρήσει και όλα τα υπόλοιπα tags που θα του δώσει το FCPX από μόνο του, διαβάζοντας τα metadata του.


Ένα παράδειγμα είναι τα Sound FX. Όταν δουλεύω πάνω σε μια σκηνή και θέλω να κατεβάσω κάποιο SFX από την αγαπημένη μου δωρεάν βιβλιοθήκη freesfx, πολύ γρήγορα βρίσκω το ηχητικό εφέ που επιθυμώ και το εισάγω με ταυτόχρονη επιλογή της λέξης-κλειδί Sound FX, έτσι δεν θα το χάσω, αφού είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν θα έχω συγκρατήσει το όνομα που έχει ως αρχείο. Με μια απλή επιλογή του tag Sound FX θα έχω άμεσα μια μικρότερη λίστα από υλικά, για να το εντοπίσω. Εκπληκτικό!


ΓΙΑΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΑΝ ΤΟ ΠΑΛΕΨΕΤΕ

Ένα κύριο πλεονέκτημα που έχει το FCPX έναντι οποιουδήποτε άλλου non-linear editing πρόγραμμα είναι η ικανότητά του να δημιουργεί και να αναλύει μετα-δεδομένα, πολλλλλά μετά-δεδομένα.

Αν και αυτό καταλήγει να είναι ένα πλεονέκτημα μακροπρόθεσμα, πολλοί μοντέρ εξακολουθούν να υποβαθμίζουν ακόμα και να χλευάζουν το Final Cut Pro X, επειδή έχουν συνηθίσει τον παλιό τρόπο δομής της σκέψης που ήταν ο κύριος τρόπος ανάπτυξης της διεπαφής χρήστη με υπολογιστή μέχρι την δεκαετία του '90, σε όλα τα επιμέρους προγράμματα ενός λειτουργικού συστήματος, όσο και στα μη-γραμμικά προγράμματα μοντάζ (NLE). Είναι μια μέθοδος που χρησιμοποιεί πληθώρα από Folders, Bins και Τimelines με σκοπό την ατελείωτη κατηγοριοποίηση των υλικών. Αν και αυτή η μέθοδος λειτουργεί, δεν παύει να είναι άσκοπα κουραστική και χρονοβόρα.


Ακολουθεί ένας παραλληλισμός με σκοπό την σύγκριση της οργάνωσης που βασίζεται σε metadata και της παλιάς δομής των Bins του AVID και Adobe Premiere.


Με τα bins, ουσιαστικά δημιουργείτε κάθε φορά ένα ράφι βιβλιοθήκης. Παρόμοια ράφια έχει και ένας βιβλιοθηκονόμος που οργανώνει τα βιβλία του, πρώτα ανά είδος και μετά αλφαβητικά με το επώνυμο του συγγραφέα. Με αυτό το τρόπο η οργάνωση του εκάστοτε bin είναι συγκεκριμένη, περιοριστική και συχνά απαιτεί τριπλάσιο χρόνο ή μια μεγαλύτερη ομάδα από μοντέρ για να βοηθήσει στην οργάνωση και την προσπέλαση των υλικών, μέσα σε αυτές τις περιορισμένες κατηγορίες.


Με τον μηχανισμό που βασίζεται σε μετα-δεδομένα, ουσιαστικά δημιουργείτε μια τοπική μηχανή αναζήτησης, όμοια με αυτές που χρόνια τώρα είμαστε εξοικειωμένοι. Το Final Cut Pro X λειτουργεί όπως οι μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποιώντας μετα-δεδομένα για να διαλέξετε μεταξύ του άπειρου υλικού, θα αντλήσετε τα πιο σχετικά αποτελέσματα για συγκεκριμένες αναζητήσεις σε αστραπιαίες ταχύτητες!


Εφόσον αναπτύξετε μια λίστα με συγκεκριμένες τεχνικές βελτιστοποίησης της μηχανής σας, μέσα από keywords, notes, roles, subroles και markers, οι μοντέρ θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αντικείμενα όπως οι έξυπνες συλλογές, την γραμμή αναζήτησης του FCPX, το timeline index ή ξεχωριστές βιβλιοθήκες βάσεων δεδομένων για να βρουν γρήγορα οποιοδήποτε είδος υλικού που μπορεί να χρειαστούν.








 

*You can also read this article in English. Follow the link.






79 views0 comments

Recent Posts

See All

Commentaires


bottom of page